petak, 19. lipnja 2015.

”Gullac” turski ramazanski desert

Gullac (Gilač), turski Ramazanski desert
Tražeći recept za jedno drugo slatko jelo nabasala sam na ovaj recept za
jedan karakteristični turski Ramazanski desert. Jako jednostavan, lagan,
taman za poslije Iftara. Gullac se izgovara kao Gilač pri čemu je ovo I između
U i I, a G se izgovara što mekše. Gull je ruža, na bosanskom mi izgovaramo
Džul.

Autor: LLEN

Sastojci
10-tak listova za Gullac, veličine posude
u kojoj će se spremati
200g krupno mljevenih različitih
orašida (bademi, orasi, lješnici)
1/2l mlijeka
5 kašika šećera
1 čajna kašićica ružine esencije

Priprema

1. Količine su date za manju posudu (20x20cm) u kojoj sam ja spremala. Listovi koje sam
kupila su okrugli, jako velikog prečnika pa sam ih rezala na četvrtine. Znači potrebno je
zapravo od prilike deset slojeva kora, zavisno dimenzije posude. Također je važno da
zašećerenog mlijeka bude obilno.
2. Mlijeko se blago zagrije uz mješanje da se šećer sasvim rastvori. Mlijeko ne treba biti
vruće jer se onad listovi raspadnu i ne bude lisnato. U mlijeko se umješa ružina
esencija. Svaki list se prelije mlijekom da kompletan ovlaži.
3. Nakon 5. sloja, dakle, na sredini se pospu krupno mljeveni orašidi. Onda se nastavlja sa
slaganjem listova i prelivanjem mlijekom.
4. Gullac se nakon pripreme ostavlja u frižideru na par sati. Prilikom poslušivanja posipa se
sitno mljevenim pistacijama i nekim sitnijim crvenim plodovima (brusnice, ribizle, nar).
Posluživanje
Listove za Gullac najprije će te nači u radnjama sa turskom robom, ako takve postoje u
vašoj okolini.

0 komentari:

Objavi komentar